Waar zitten we

vrijdag 14 juli 2017

Horta 2

We (de boot en ik) zijn weer alleen... Vanmorgen zijn Mo, Huub en ik zijn na bijna 2 week in het mooie appartement opgehaald door een taxi en ik ben bij de haven uitgestapt met een rugzak en een plastic 'puutje' met nog wat restanten uit de koelkast.
Mo en Huub zijn met SATA airlines om 11:00 vertrokken naar Lissabon en zullen rond 18:00 van Lissabon naar Amsterdam vliegen.
De laatste dagen hebben we genoten van het heerlijke weer en is de boot volgestouwd met proviand voor een half weeshuis. De in de laatste dagen opgebouwde routine van uitslapen, koffie op het gazon, brunchen, even bij de boot langs, naar het strand en als afsluiting ergens lekker eten is vandaag dus wreed verstoord, maar het was een heerlijke en unieke tijd samen! Ik zit nu de weermodellen in de gaten te houden voor de terugtocht. In eerste instantie leek het er op dat we zaterdagmorgen wel kon vertrekken, maar de laatste dagen geeft 1 van de 4 modellen die ik gebruik volgende week vrijdag bijna 40 knopen wind aan bij Lands End en da's toch iets te veel van het goede. Al is het maar 1 van de 4, op dit moment kan ik me het nog veroorloven om een paar dagen te wachten.
De  modellen worden om de 6 uur ververst en alhoewel 10 dagen vooruit een flinke 'koffiedik factor' heeft probeer ik toch een vertrek te plannen waarbij de modellen wat dichter bij elkaar in de buurt zitten en niet zoals nu voor volgende week tussen de 5 en 40 knopen varieren. De haven hier druppelt ook geleidelijk voller met boten uit alle windstreken en het is slalommen tussen de verse schilderijen op de kades. Dus voor nu is het 'pas op de plaats' en wachten op een window voor de terugtocht.

2 opmerkingen:

  1. Dank Rob voor update. Straks.....goede tocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook vanuit Westerlee (7 graden oosterlengte) een behouden vaart! . Gr. Reinier

    BeantwoordenVerwijderen