Waar zitten we

dinsdag 21 juni 2022

Lubeck

Die rubberboot opgraven is er niet meer van gekomen gisteravond in de avond kwam er af en toe nog een bui over.

Voor de Altstad van Lubeck zit één klapbrug die om 09:30, 12:30 en 17:00 opengaat, we hebben gemikt op 12:30 en zijn om circa 09:40 uit de Passathaven vertrokken voor de 11,5 mijl naar Lubeck. Na het passeren van een aantal Ro-Ro boten richting Finland en Zweden volgende een mooi rivierlandschap tot vlak voor Lubeck.




Na de klapbrug is het nog zo'n 500m naar de Newport Marine, een mooie nieuwe (2019) haven, recht tegenover de Altstad.


Terwijl Mo met de honden op verkenning ging heb ik dan toch maar de rubberboot te voorschijn gehaald en onze Suzuki 2,5pk 4 takt er achter geknupt. Ik was wel nieuwsgierig of ik hem snel aan de praat zou krijgen nadat ik hem vorig jaar helemaal uitelkaar gehaald had en alle aangekoekte bezineresten had verwijderd, ik denk dat hij bijna 4 jaar geleden voor het laatst heeft gelopen. Na het repareren van een lekkende benzinekraan liep het motortje met 1x trekken zonder choke; lang leve elektronische ontsteking.

Na eerst een proefrondje gevaren te hebben zijn Mo en ik de Altstad 'even' rondgevaren, hierbij kwamen we er achter dat we dat de Oostkant niet zo mooi is als de westkant bij Newport marina. Wel zit er een Aldi aan de noordoostkant, vlak aan het water, morgen dus even boodschappen doen met de rubberboot.


Je komt, naast veel (elektrische) huurbootjes wonderlijke creaties tegen , zoals deze autobus, wel leuk alleen maakt ie net zoveel herrie als een echte bus...



De honden waren ondertussen bekomen van hun wandeling en omdat met name Heisa een liefhebber is van tochtjes met de rubberboot, heb ik eerst met de honden nog een rondje gedaan.


Als je goed luistert hoor je aan het het eind van het filmpje hoe een speedboot zijn bimini (zonnescherm) aan barrels vaart onder de brug vlakbij onze boot😖 

We hebben de dag afgesloten met een hap eten in de Altstad, morgen eerst boodschappen doen en dan verder op verkenning.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten