Waar zitten we

maandag 27 juni 2022

Poel

Gisteren met zeer weinig wind en bloedjeheet (25+ 'C) van Wismar naar Kirchdorf op Poel gevaren. Mo dacht al een feesttent te zien in de verte en dat klopte dus; we voeren zo een Shanty treffen in, over het algemeen krasse knarren van 59+ die na dit treffen ook nog weer per bus nach hause moesten dus het duurde tot een uur of zes.


Kirchdorf was wel weer even een verademing naar al die grote steden en luxe jachthavens; mooi klein en knus, waar de havenmeester(res) heen-en-weer sjeest tussen de varende viskraam en het havenmeesterkantoor. 

Vandaag de fietsen te voorschijn gehaald om naar Timmendorf op de westkust van Poel te fietsen. Dit begon wel enerverend; één hond bij Mo in het mandje achterop en de andere in de hondekar achter mijn fiets. Na 100m kreeg mijn (elektrische)fiets een black-out zodat ik om m'n oude dag (net 60) gelijk even kon kijken of fietsen op een niet elektrisch aangedreven fiets ook mogelijk was. Nog 100m verder dacht Piet, onze jongste Beagle, "ik loop zelf wel" en sprong door het openstaande raampje aan de voorkant uit de kar en werd prompt overreden door de kar, nu is Pietje van beton dus geen verdere mankementen. Hond er weer in, ramen dicht en verder maar weer. Nog 100m verder sneed ik even een bocht te scherp aan en kapseisde het hele zwikkie, Piet gaf verder geen kik, dus zaak weer overeind en doorrrr....

Kirchdorf was wel leuk maar kwam wel een beetje als een bejaardenoord over, we hebben even naar de kliffen en haven gekeken, matjes gegeten en daarna maar weer terug. Ik wist nu waar de colletjes en het vals plat zat (het hoogste punt is 18m) dus kon m'n krachten wat beter doseren op de hersendode ex-elektrische fiets.

Morgen gaan we richting Kulungsborn, een tochtje van een mijl of 25.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten