Waar zitten we

vrijdag 19 mei 2017

Camaret 2

Zo, eerste dag in Camaret zit er op! Dit is echt een toeristenoord, maar (gelukkig) het is nog voorseizoen. Een mooie promenade met een hoop terrasjes en een leuk oud dorp met een artiestenbuurtje met allerlei galerijen.



Gisteravond hadden de Zwitsers mij uit eten gevraagd als dank voor het 'gidsen' richting Camaret de laatste dagen; kwamen ze in het restaurant voor het voorgerecht aan met een bord vol oesters in plaats van een Cesar Salad, blijkbaar lijkt dit, zoals ik het uitspreek, heel erg op elkaar in het Frans..
Ze zijn vandaag met de bus naar Brest om te proberen een navigatiekaart voor hun plotter te kopen. Leuke mensen die ook de uitspraak van Mark Twain aanhaalden "je krijgt vooral spijt van de dingen die je niet hebt gedaan, niet van de dingen die je hébt gedaan...".
Ik had vandaag zin in een Hollandse pot, dus aan de slag met bonen, aardappelpuree en een rookworst. Nu doen de magnetron, de frituur en de heteluchtoven het niet, dus ik moest met redden met 2 gaspitten, maar je kunt de rookworst mooi met de bonen garen "au boon Marie" en in de 2e pan de puree maken. Moet zegen, zal wel geen "hout kwie zien" zijn, maar het resultaat lijkt wel op de foto en ik ben knap vol.
Zo onderweg besef je dat dit allemaal mogelijk is door het begrip en vertrouwen van de mensen om je heen, vooreerst mij lieve Mo, die sinds ik alle Kameleon boeken, de Klaas Toxopeus omnibus en vooral "De horizon zeilde mee"van de helaas dit voorjaar overleden Herman Jansen, kapot heb gelezen, begreep dat ik dit altijd al wilde doen...
Daarnaast mijn chef Bertram die, zelf een liefhebber van lange reizen met een caravan op 4 wielen met een motor, in plaats van een caravan met een zeil, heel goed begrijpt wat hier nou zo leuk aan is. Helaas denken ze hier in Camaret niet zo positief over campers...
Alle gekheid op een stokje, het is hier mooi! En het is hier prima vertoeven tot een weergat voor de tocht naar Spanje. Morgen uitslapen en ontbijt met een echte Franse ''bak het''  met de overgebleven halve rookworst!

1 opmerking:

  1. Leuk om te lezen over je avonturen, kapitein Rob! Heel veel succes gewenst!
    groetjes uit soest van je oude buurvrouw

    BeantwoordenVerwijderen