Waar zitten we

vrijdag 5 mei 2017

Dieppe 2

Dieppe is mooi! En zoals je in de screenprint van 'PredictWind' kunt zien hebben we ook niks te zoeken westelijk van Le Havre, daar komt nog bij dat hier in Dieppe nog wintertarief geldt en dat scheelt een hoop geld, want dit is normaal (terecht) de duurste haven in Normandiƫ. De tuinslang is gelukt, dus voordat we hier vertrekken kan ik de ook de watertank even vol gooien. Vandaag het oude gedeelte van Dieppe bekeken en dat is mooi! Oud en Frans zoals ik het me had voorgesteld. Morgen eens op de kliffen aan de Oostzijde van de haven kijken, nieuwbouw dus niet zo mooi, maar waarschijnlijk wel met een mooi uitzicht op de haven. Vandaag verder klussen gedaan op de boot, morgen nog even naar de motor kijken en de impeller van de koelwaterpomp checken en vanavond, voor de eerste keer, maar eens niet zelf koken, keus genoeg hier in de haven!




2 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Rob - Windy is grafisch prachtig, en tegenwoordig ook prachtige informatie. Geniet nog even van de rust! Ben benieuwd hoe het lage druk gebied zich verder ontwikkeld. Groeten, Reinier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reinier Windy is mooi, maar voor de serieuze voorspellingen gebruik ik PredictWind, ik kan dit ook offshore met de Irdium telefoon ontvangen.
    Het weer is/wordt aardig onstabiel, maar voor ons wel gunstig met veel N-O wind.

    BeantwoordenVerwijderen