Waar zitten we

maandag 29 mei 2017

La Coruna 3

Ik ben de tel kwijt maar ben nu ongeveer een dag of 3 in La Coruna en heb zowaar maar eens gewoon wortels met aardappelpuree gegeten, vanavond wordt het weer tapas, eergisteren op de terugweg van weer een tapas maaltijd liep ik langs zo'n Jamonaria, waar het hele plafond vol hangt met hammen, dus dat vanavond maar eens proberen! Het leven speelt zich avonds echt op straat af, in het oude stadsgedeelte is het vreselijk druk en gezellig, smalle straatjes met tapas bar naast tapas bar, ik denk dat er zeker meer dan honderd zitten op een paar vierkante kilometer, vaak barretjes van een meter of 4 breed maar wel 20 meter diep en allemaal vol! Tenminste na 21:00, dan pas begint het eten hier. De eerste keer had ik een stuk of 4-5 gerechtjes uitgezocht maar de ober garandeerde me dat ik na 3 wel vol zou zitten; klopte! De porties, kwaliteit én prijzen zijn ietwat anders dan we in NL gewend zijn.
Tom Dumoulin wint de Giro, hitterecords in NL, geen avond 4-daagse i.v..onweer, kan het hier allemaal een beetje volgen, maar hier is het een graad of 15-24, afhankelijk van de bewolking dus niet echt zomer, maar heerlijk comfortabel.
Afgelopen winter ben ik niet toegekomen aan het poetsen van de opbouw en kuip, daar ben ik nu hééél langzaam mee begonnen.
Ben een beetje voor op schema, maar beter 'wachten' hier in Spanje dan racen om op tijd te komen voor Huub hier 5 juni heen vliegt. Het lijkt haast vakantie....
Morgen eens kijken bij Torre de Hércules op het puntje van het schiereiland hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten